Stichting Novalis en Stichting voor de Verandering

De diverse stichtingen binnen Novalis

Het uitgangspunt van Stichting Novalis is “ontmoeting & verbinden met de samenleving”. Hiermee willen Stichting Novalis en Stichting voor de Verandering in samenwerking met Stichting ‘s Heeren Loo arbeidsmatige dagbesteding gaan aanbieden in Vught voor kwetsbare doelgroepen.

1. Stichting Novalis…
    heeft het vastgoed in beheer. De Theaterwerkplaats, kantoor- en vergaderlocaties en het horecaplein vallen hieronder.
  2. Stichting voor de Verandering…
    heeft de expertise op het gebied van theater maken.
  3. Stichting ‘s Heeren Loo…
    heeft deskundigheid in het begeleiden van kwetsbare doelgroepen en mensen met een verstandelijke beperking.

Vanuit een gezamenlijke visie zal Stichting ‘s Heeren Loo horeca gaan bieden aan alle gasten en personeelsleden binnen het pand van Novalis. Het is de bedoeling dat vanuit de horeca, facilitair en theaterwerkplaats wordt voorzien in lunches ( en lunchboxen ), catering, feesten en partijen, ontvangst van externe gasten, schoonmaak van het pand, pantry’s verzorgen, binnen de geldende kaders van vergunningen.
De ruimten binnen Novalis zijn zo ingericht dat ontmoeten & verbinden op een natuurlijke manier zal gaan plaatsvinden. Met behulp van professionele begeleiding willen wij kwetsbare doelgroepen dit laten uitvoeren, zodat mensen met een beperking vanuit hun passie en interesse zich kunnen ontwikkelen en kunnen integreren in de maatschappij.