Persoonlijk Artistiek Plan

De ontwikkeling van elke deelnemer zullen wij volgen en vastleggen in een plan zodat wij ze op een juiste manier kunnen sturen.

Het grote verschil met de meeste dagbestedingen is dat wij werken met een Persoonlijk Artistiek Plan. Iedere deelnemer die deelneemt aan onze vorm van dagbesteding zal een plan volgen waar vier of vijf doelen zijn opgenomen waaraan gewerkt zal worden.

Naast het Persoonlijke Artistieke Plan krijgt elke deelnemer ook een Persoonlijk Ondersteuningsplan. In dit plan rapporteren de zorgmedewerkers hun bevindingen. Zowel de PAP als de POP komen bij elkaar tijdens onze teambesprekingen en geven op deze manier een totaalbeeld van de aandachtspunten, vorderingen en eventuele aanpassingen aan de doelstellingen.

Op traditionele dagbestedingen wordt het vaak gewerkt met een persoonlijk begeleider en wisselende teamsamenstellingen binnen vast omlijnd werkaanbod. Zo wordt er binnen Novalis gewerkt met een vast team aan vakdocenten en zorgmedewerkers.

Binnen Novalis is het persoonlijk belang voor ons vele malen belangrijker dan het uitvoeren van de eventuele werkzaamheden. De deelnemers staan bij ons centraal. Een vernieuwende kijk op dagbesteding in combinatie met een goed en veilig zorgaanbod.