Doelstelling

De doelstelling van stichting Novalis is een verbindende factor te zijn om participatie van sociaal maatschappelijke kwetsbare groepen in de samenleving mogelijk te maken casu quo te vergroten en vervolgens bij te dragen aan verdere ontwikkeling van deze groepen.

Ontmoeten en verbinden

Door een diversiteit aan partijen te huisvesten willen wij op een organische manier integratie vormgeven om zo tot een maximale samenwerking te komen.

Bedrijven

Stichtingen

Verenigingen

Clubs

Wat bieden wij

Wij bieden een dagbesteding waarbij er naar de individuele deelnemer wordt gekeken en waar een Persoonlijk Artistiek Plan voor wordt gemaakt om zo de talenten verder te ontwikkelen.

PAP Hierin beschrijven onze vakdocenten hun bevindingen.

POP In het Persoonlijk OndersteuningsPlan beschrijven onze zorgmedewerkers hun bevindingen om uiteindelijk in teamvergaderingen deze samen met de PAP te bespreken.

De ruimte om groot te worden

Het pand waarin wij ons bevinden biedt enorm veel mogelijkheden voor midden en klein bedrijf, maar ook voor particulieren.

Wij verhuren 2/3 persoons kantoren als flexwerkplek of voor vaste verhuur.

Ook hebben wij twee grote vergaderzalen tot 25 personen compleet uitgerust met flipover en beamer.

Ons restaurant en serre zijn uitermate geschikt voor feesten en bijeenkomsten.

Ook hebben wij een theaterzaal die compleet is uitgerust met audio, microfoons en beamer waar tot wel 250 personen in kunnen.

Ontmoeten en Verbinden

Door drie verschillende stichtingen te huisvesten met elk hun eigen doelstelling in ons pand aan de Industrieweg 9c in Vught bieden wij mogelijkheden om doelgroepen die normaal gesproken elkaar niet zo snel zouden tegenkomen elkaar te ontmoeten. Hierdoor worden verschillende 'werelden' met elkaar verbonden.

Stichting Novalis

Stichting Novalis heeft een facilitaire functie. De stichting verzorgt flexwerkplekken en vaste kantoorruimte, trainings- en vergaderruimtes en ruimtes en zalen voor uw evenementen en bijeenkomsten.

Lunchcafé Lekkerbeetje

Lunchcafé Lekkerbeetje is een lunchcafé dat deels gerund wordt door onze deelnemers uit de dagbesteding. Wij bieden momenteel de gelegenheid om tussen 12:00 uur en 14:00 uur bij ons binnen te lopen om te genieten van een van onze vers bereide broodjes en onze drankjes. Ook kunt u uw bestelling vooraf plaatsen om eventueel uw bestelling af te halen.

Theaterwerkplaats Novalis

In de Theaterwerkplaats worden deelnemers met een licht verstandelijke beperking aan het werk gezet om diverse werkzaamheden uit te voeren. De dagbesteding met theater als leidraad maakt bijvoorbeeld decors, kleding, maar de deelnemers krijgen ook zang-, muziek- en dansles. De talenten van elk individuele deelnemer wordt hierdoor naar een volgend niveau gebracht.